Blogi

Blogi

Millele pöörata tähelepanu, kui teed tööd kodukontoris?

Esmaspäev, 30.03.2020

Töökeskkonna loomine kodukontoris vajab läbimõtlemist, et tervis ja tulemuslikkus ei kannataks.

Väldi töötamist diivanil või voodis

Pehme mööbel ja voodi on töötegemise tulemuslikkuse ühed suurimad pärssijad, sest lesides tekib paratamatult soov hoopis puhata või muude kõrvaliste asjadega tegelda.

Voodis või diivanil on raske sirgelt istuda, pigem ollakse asendites, mis teevad kehale kasu asemel kahju – nii võivad tekkida pinged õlavöötmes või lihas- ning närvivalu seljas. Keha tugisüsteemi hoidmiseks ning liigesvalu vältimiseks on soovitatav teha tööd laua taga toolil, kus saab õiges asendis istuda.

Millele pöörata tähelepanu, kui teed tööd kodukontoris?

Loo endale mugav töökeskkond

Selleks, et tööviljakus säiliks, on soovitav luua kodus keskkond, kus saab keskenduda ning segamatult tööd teha. Selleks võib olla näiteks tühi tuba, mille saab kontoriks ümber teha. Ruumipuudusel tasub sisse seada nurgake, kuhu paigutada laud, töötool ning muud vajalikud vahendid.

Tasub mõelda ka kontorimööbli soetamisele ja ei pea valima kohe kõige kallemaid tooteid, näiteks ergonoomiline tool on esialgu väga hea lahendus.

Millele pöörata tähelepanu, kui teed tööd kodukontoris?

Jälgi oma istumisasendit

Õige istumisasendi leidmine võib olla keeruline - pole olemas kõigile üht õiget istumisasendit, küll aga võiks mõnele asjale tähelepanu pöörata:
• Tool ja laud peavad olema reguleeritud vastavalt istujale. Istudes peaks jalad jääma põlvedest täisnurkselt.
• Korrektse rühi hoidmiseks on vaja jalgu toetada, tugi täistalla alla tuleb tagada nii, et painutusnurk põlveliigesest oleks 90°.
• Labakäed, randmed ja küünarvarred peaks olema põrandaga paralleelsed.
• Toolil tuleb istuda võimalikult sügaval, et selg ja nimmepiirkond oleks vastu seljatuge.
• Muutke aeg-ajalt istumisasendit. Kui vajalik istumisaeg on pikk, siis tehke vahepeal lühike jalutuskäik või mõned venitusharjutused.

Millele pöörata tähelepanu, kui teed tööd kodukontoris?

Ära unusta pause

Kodukontoris töötades on oluline teha puhkepause, mis aitavad suurendada tulemuslikkust ning loovust. Lisaks leevendab paus silmade väsimust ja lihaspingeid. Kasulikum on puhata sagedamini ja lühikest aega kui vähem, aga kauem.

Puhkepausid peavad moodustama vähemalt 10% kuvariga töötamise ajast. See tähendab, et ühe tunni kohta peaks puhkepaus olema 6 minutit pikk.

Liiguta ennast

Istumisasend ja selle kestus võivad kaasa tuua seljamured: kui istudes hakkab ebamugav, tasub kindlasti end sirutada ja natuke liigutada.

Regulaarne venitamine ning liikumine aitab säilitada head rühti ning vältida lülisamba ülepingeid. Samuti on see hea tööviljakusele, sest liikumine aitab tõsta õnnehormoonide taset.

Kui töökohustused vähegi võimaldavad, siis mine kodukontorist õue jalutama või jooksma, venita või liiguta muul moel.

 

→ Loe ka meie eelmist blogipostitust: Viis põhjust, miks eelistada hästi kujundatud kontorit

Otsid toodet?

Otsid toodet?

Kiire viis otsida infot toote kohta, mille nime või tootekoodi sa tead.